Melbourne - Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Melbourne - Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Melbourne - Katoomba

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

12 December 2016 | Australië, Katoomba

Vandaag vooral een reisdag op het programma.

Na een stevig ontbijt in het hotel met de SkyBus naar het vliegveld.
Is toch wel ruim goedkoper als de taxi ($18 tegenover $60!)

Mijn eerste ervaring ooit met een binnenlandse vlucht. Dat gaat lekker soepel! Het is net alsof je op de trein of bus stapt. Geen paspoort nodig, boarding-pass is voldoende (Wordt niet eens gecontroleerd of jij wel diegene bent die op het ticket staat?!)
Nauwelijks controle bij de security, (open) flesje water kon gewoon mee.

Na het ophalen van de bagage in Sydney op zoek naar de trein. Eerst naar Sydney Central, om vervolgens met de Blue Mountains lijn richting Katoomba te gaan. Twee uur in de trein met spectaculaire vergezichten.

Vanuit het station richting het hotel gelopen. Had me toch wel enigszins vergist in de afstand. Bijna een half uur met een koffer zeulen over de heuvelachtige straten van Katoomba was best een aanslag op de benen. Dat gaan we op de terugweg woensdag toch anders doen (Stopt een bus voor de deur van het hotel)

Ingechecked in een ontzettend kitscherige Engelse cottage. Maar ach, een bed is een bed toch?!

Nog even richting Echo's Point gelopen waar mij een eerste blik op de Blue Mountains wachtte. Spectaculair is het zeker! Morgen gaan we er meer van zien.

Tot nu toe het enige vervelende: De vliegen! Had ik in Melbourne al last van, hier is het nog een tandje erger. Ontzettend vervelende opdringerige kleine vliegjes die je constant van je af moet slaan.
Het maakt eten in de buitenlucht bijna onmogelijk!
(En voor dat ik commentaar krijg haha: Ja ik heb me gewassen, nee ik ben niet de enige die er last van heeft)

Morgen meer 'Blue Mountains'