Tasmanië Dag 1 - Reisverslag uit Miena, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Tasmanië Dag 1 - Reisverslag uit Miena, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Tasmanië Dag 1

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

15 December 2016 | Australië, Miena

Ok, eindelijk weer een beetje internet. Verslag had ik in de bus al geschreven, maar eindelijk wat internet om te uploaden....

Terwijl ik in de bus zit van Queenstown naar Strahan in West Tasmanië op dag 2, heb ik even tijd om dit verslag te schrijven. Uploaden zal later pas gebeuren aangezien je hier in Tasmanië redelijk "off-the-grid" bent. Is even wennen, maar heb genoeg aanspraak in de groep.

Daarover gesproken: Leuke groep, 12 personen. 3 mannen en 9 vrouwen. Zit één Nederlandse tussen waar ik wel goed contact mee heb, maar dat gaat eigenlijk met iedereen van de groep wel goed. En dan heb je Brad de chauffeur /tour guide. We zijn er nog niet uit wat hij is. In ieder geval niet van deze wereld haha. Zo gek als een deur op een goede manier.

In een bus voor 21 personen, dus ruimte genoeg. Wat je onderweg te zien krijgt is eigenlijk met geen pen te beschrijven. Na elke bocht in de weg is het landschap weer anders en je heb uitzichten de een nog mooier dan de andere.

Vanmorgen eerst naar Mt Wellington, net buiten Hobart. Vanaf ruim 1100m een mooi uitzicht op Hobart en de baai. Daarna naar MONA, museum voor moderne kunst. Nu ben ik niet zo'n museum bezoeker, maar deze was toch wel heel apart. Van kunst met heel veel kleur, via een muur met vele gips afdrukken van vrouwelijke geslachtsdelen (Kut muur haha) naar het 'Cloaca Experiment' ofwel een poep-machine. Heel apart allemaal.

Overnachting op het centraal plateau bij Lake Augusta. Nieuwe (gerenoveerde) lodge in 'The Middle of Nowhere', waar we ons eerste blik op de Tasmaanse fauna kregen (Naast de diverse soorten vogels die overal rondvliegen). Diverse Walibi's en 1 wombat gezien. Nog geen Tasmaanse Duivel, dat komt misschien nog.
Mooie heldere nacht. Je ziet hier toch wel een paar sterren meer dan in Nederland.

Lekker slapen, morgen weer een dag, half 8 vertrek, dus dat is op tijd

• 16 December 2016 - 17:14

Mieke:

Nou Arno wat prachtig allemaal fijn dat je een leuk gezelschap hebt in de bus. Geniet ervan

• 16 December 2016 - 20:58

Joke:

wat een mooie week heb je al achter de rug.
    ik geniet van je mooie foto;s

ik kijk uit naar je volgende verslagen en foto;s

• 24 December 2016 - 23:16

Joke: