Tasmanië Dag 2 - Reisverslag uit Strahan, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Tasmanië Dag 2 - Reisverslag uit Strahan, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Tasmanië Dag 2

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

16 December 2016 | Australië, Strahan

Ok, dag 2. Eigenlijk is het al dag 4, maar nog geen tijd (en zeker geen internet) gehad om te schrijven.

Vandaag ging de route vanuit Lake Augusta via Lake St. Clair naar Donaghys Lookuit. Lekkere wandelingen door mooie natuur. Vervolgens door naar Queenstown voor een lunch.

Tevens even een moment om wat inkopen te doen voor de lunches voor dag 3 en 4 aangezien we niet in de gelegenheid zouden zijn ergens te eten.
Viel achteraf wel mee, maar daarover later meer.
Queenstown was een leuk oud mijnstadje. Lekkere lunch daar en door richting Strahan, waar we de nacht zouden verblijven.

In Strahan nog even naar een houtwerkplaats geweest, waar ze veel leuke dingen van Huon Pine verkochten. Huon Pine is een houtsoort rijk aan allerlei oliën waardoor het niet gaat rotten. Groeit alleen heel erg langzaam. Aangezien het tegenwoordig beschermd is en dus niet meer gekapt mag worden is het een bijzonder dure houtsoort.

Na een stevige klim op de Henty Sand Dunes, 's middags ook nog bij een voorstelling geweest in een klein openluchttheater 'The ship that never was', een schijnbaar waargebeurd verhaal op een hele leuke en interactieve manier uitgevoerd. Veel humor en het hele publiek raakt er bij betrokken.

Daarna nog lekker gegeten bij Molly's en toch maar weer naar bed. Wederom gaat de wekker morgen vroeg....

ps. Foto's komen later aangezien het internet (wederom) beperkt is.