Tasmanië Dag 3 - Reisverslag uit Waratah, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Tasmanië Dag 3 - Reisverslag uit Waratah, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Tasmanië Dag 3

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

17 December 2016 | Australië, Waratah

Ook nu is het eigenlijk al dag 4 als ik dit schrijf, maar probeer wel een beetje in de tijdlijn te blijven...

Vandaag begint de dag koud en druilerig. Hadden we al wel een beetje zien aankomen, maar toch wat minder prettig.

Na een redelijk lange rit richting Corinna aan de Pieman Rivier hadden we de keus voor een riviercruise, een kayaktocht of een lange of korte wandeling. Er waren er 2 die voor de cruise gingen, de rest ging voor de korte wandeling. Eerst even opgewarmd in het hotel/restaurant/bezoekerscentrum aldaar om vervolgens in de regen de bossen in te gaan richting Whyte river, om vervolgens langs de rivierbank weer terug te lopen. Het was nat en koud maar wel erg mooi. Tegen het einde begon zowaar de zon nog door te breken.

We hadden wat tijd te overbruggen voordat de cruise weer terug was, dus in het restaurant maar een lunch genuttigd terwijl er een fikse hagelbui losbarstte. Iedereen was blij dat we de lange wandeling niet hadden gedaan, anders hadden we daar in gezeten...

Nadat de 2 terug waren van de cruise doorgereden richting Philosepher's Falls waar toch ook weer voldoende foto gelegenheden waren. Ook hier weer redelijk nat, maar wandeling was prima te doen.
Helaas moeten de foto's nog heel even wachten...

Door naar Waratah waar we verbleven in het Bischoff Hotel. Lekker eten met de hele groep bij elkaar, wederom erg gezellig.