Tasmanië Dag 4 - Reisverslag uit Launceston, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Tasmanië Dag 4 - Reisverslag uit Launceston, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Tasmanië Dag 4

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

18 December 2016 | Australië, Launceston

Zo, we zijn weer bij met schrijven haha

Nog steeds geen foto's, internet is een drama hier.

Vanmorgen na het ontbijt richting Cradle Mountain. De dag begon zonnig, maar wel koud. Hoe verder we richting Cradle Mountain kwamen hoe slechter het werd. Er werd hier en daar zelfs al wat sneeuw (!) gespot.

Bij aankomst bij het Visitor's Centre zagen we in de verte de besneeuwde bergtoppen van Cradle Mountain. Erg koud, dus daar nog maar een fleecejack en muts gekocht.

Door naar Dove Lake, waar we de rondwandeling rond Dove Lake hebben gemaakt (bijna 3 uur lopen). Vertrokken in de sneeuw, nat en grijs. Gaandeweg begon de lucht steeds meer open te trekken en hadden we prachtig uitzicht over Dove Lake en Cradle Mountain.

Na terugkomst de lunch genuttigd in de bus (Die we 2 dagen eerder in Queenstown al hadden gekocht) om vervolgens bij het visitors centre nog een koffie naar binnen te gieten.

Door richting Chudleigh waar we na een kort bezoek aan een honing winkeltje (overigens gerund door een Nederlandse) naar Trowunna Wildlife Park. Onder andere wombats, kangaroos en tasmaanse Duivels. De eerste en laatste nog zelfs kunnen aaien.

Door naar Launceston waar de temperatuur weer een beetje normaal is (T-shirt weer) en waar ik nu na een heerlijke (en vooral weer gezellige) maaltijd bij de Irish Pub mijn verslagen maar eens ben gaan schrijven...

Een dag met veel foto's maar (nogmaals) die houden jullie tegoed.
Ik kan toch wel zeggen dat dit, ondanks de sneeuw, de mooiste dag van deze trip is. Tot nu toe dan en zonder de eerdere dagen tekort te doen.

Zometeen weer tijd voor bed, morgen richting de oostkust.
Wederom een ander stukje Tasmanië. Maar het landschap veranderd hier zowieso na elke bocht in de weg. Heel bijzonder allemaal.