Voor vertrek - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Voor vertrek - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Voor vertrek

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

24 November 2016 | Nederland, Nuenen

Al jaren wilde ik naar Australië. Helaas hield mijn portemonnee me telkens tegen.
Na jaren van sparen en dromen heb ik rond de kerst 2015 eindelijk de knoop doorgehakt. Het moest er toch maar eens van komen.

Vervolgens begint de zoektocht: Wat wil ik gaan doen? Maar vooral wanneer?

Al redelijk snel was de keuze gevallen op december, ook vanwege de feestdagen op het eind van het jaar. Bovendien is het in Australië dan zomer, een mooie bijkomstigheid.

In februari had ik eindelijk een vlucht gevonden die mij naar Australië zou brengen. Niet de hoofdprijs, geen lange overstaptijden, 1 stop en in de periode die ik graag wilde.
De keuze was gevallen op een vlucht met Singapore Airlines, via Singapore naar Melbourne. Om vervolgens vanuit Brisbane weer terug te vliegen via Singapore naar Amsterdam.

Na het boeken van de vliegtickets naar Australië begon de lange weg van het plannen en indelen van mijn reis.
Na veel heen en weer geschuif ben ik uiteindelijk op het volgende plan uitgekomen.

De binnenlandse vluchten en hotels zijn geboekt, dus hier zal niet veel meer aan wijzigen.

7 december : Vlucht Amsterdam - Singapore - Melbourne (aankomst 8 december 's avonds)
8 - 12 december : Melbourne, Hotel Sophia op King Street
12 december: Vlucht Melbourne - Sydney, Trein Sydney - Katoomba (Blue Mountains)
12-14 december: Katoomba / Blue Mountains, Avonleigh Country House op Lurline Street
14 december: Trein Katoomba - Sydney, Vlucht Sydney - Hobart
14-15 december: Hobart, Central Hotel op Collins Street
15-20 december: Rondreis 'Taste of Tasmania" met Intrepid Tours
20 december: Vlucht Hobart - Sydney
20-24 december: Sydney, Hotel DeVere op Macleay Street Potts Point
24 december: Vlucht Sydney - Brisbane
3 januari: Vlucht Brisbane - Singapore - Amsterdam (Aankomst 4 januari 's ochtends)

Na aankomst in Brisbane verblijf ik bij familie in Rothwell, net ten noorden van Brisbane.

Al met al best een druk programma, maar uiteraard probeer ik zoveel mogelijk uit mijn tijd Down Under te halen.
Alle vluchten en verblijven heb ik zelf uitgezocht en geboekt, met uitzondering van de rondreis door Tasmanië. Deze heb ik te danken aan Irene Daamen van de Travel Club, waarvoor bij voorbaat al mijn hartelijke dank!

  • 26 November 2016 - 23:53

    Irene Daamen:

    Nog even volhouden hier in het land! Vervolgens heerlijk gaan genieten.

  • 30 November 2016 - 14:32

    Rina:

    hoi lieverd geniet er vooral van ,,,,, en dat doe je zomaar zonder mij!!!!!
    Weer iets van je bucket list af
    veel liefs en doe voorzichtig enzo
    veel liefs Rina

  • 06 December 2016 - 11:53

    Annelies En Martin:

    Arno voor morgen goeie reis gewenst. Geniet van je reis. Je hebt er al zolang naar uitgekeken. Heeeel veel plezier.

  • 06 December 2016 - 19:25

    Miranda:

    Hey lieve neef
    Eindelijk morgen ga je jou droom achterna
    Met heel veel mooie momenten geniet ervan de foto's halen we wel weer in met een etentje
    Enzevoorts
    Have Fun
    Liefs van noella Yza and me

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nuenen

Down Under

Eindelijk een grote wens van mij in vervulling!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2017

Laatste dag....

01 Januari 2017

Oud & Nieuw

30 December 2016

Matchday

29 December 2016

Rothwell Dag 4&5

27 December 2016

Rothwell Dag 3
Arno

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 32794

Voorgaande reizen:

07 December 2016 - 04 Januari 2017

Down Under

Landen bezocht: