Oud & Nieuw - Reisverslag uit Rothwell, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw - Reisverslag uit Rothwell, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

01 Januari 2017 | Australië, Rothwell

De laatste dag van 2016.
Het is 30+ graden op de thermometer in de schaduw, in een korte broek.
Een beetje vreemd blijft het wel...

Vanmorgen richting Eumundi Market gereden. Een behoorlijk ritje richting het noorden, nog voorbij de Sunshine Coast.
Leuke en drukke markt met veel muziek, kunst en eettentjes uit alle uithoeken van de wereld (poffertjes en currywurst haha).
Misschien wat minder tijd doorgebracht dan gepland, maar het was wel heel erg warm en druk.

Later in de middag richting Redcliffe. Fish and Chips bij Yabbey Road (Lekker!) en daarna door naar Woody Point. Op de pier naar de Foreshore Fireworks gekeken. Veel entertainment eromheen, vooral gericht op kinderen. Was ook vroeg in de avond (vuurwerk om 20.15u)

Weer terug 'thuis' op TV het vuurwerk in Sydney gekeken (Uur eerder dan in Brisbane) en om middernacht geprobeerd het vuurwerk van Brisbane te zien. Helaas niet op TV, dus dat moeten we dan nog maar eens op Youtube opzoeken.

Nieuwjaarsdag in de ochtend redelijk rustig aan gedaan. Om 9 uur 's ochtends ontplofte de telefoon zowat van alle berichtjes met gelukkig nieuwjaar, blijkbaar was het nu in Nederland ook 2017 haha.

's Middags Marian opgehaald in Brisbane en doorgereden naar Mt Mee voor een BBQ. Lekker gegeten, al werden we wel redelijk lastig gevallen door de Magpie's (Eksters), Kookaburra's en zelfs een Varaan. We zijn er zelfs wat eten aan kwijtgeraakt, de Kookaburra's vonden het stukje lamsvlees ook wel lekker, al gingen uiteindelijk de Magpie's en de Varaan er met het vlees vandoor.

Nu weer terug, even aan het verslag werken en door naar morgen.
Helaas alweer de laatste (volle) dag van deze geweldige vakantie.
Ik ga Australië, de mensen, het eten en de wildlife missen.
Alhoewel ik het prima vind om dinsdag weer terug te vliegen weet ik zeker dat ik nog een keer terugkom. Er is hier nog zoveel te ontdekken....