Katoomba - Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Katoomba - Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Katoomba - Blue Mountains

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

13 December 2016 | Australië, Katoomba

Waar zal ik eens beginnen?

Ik had al veel mooie plaatjes gezien en verhalen gelezen over de Blue Mountains. Maar die doen niet voldoende recht aan hetgeen ik vandaag heb gezien en beleefd. By far de beste dag tot nu toe!

Vanmorgen eerst ontbijt met uitzicht op de Three Sisters. Daarna die richting op gelopen en met enige moeite (hoogtevrees!) over de Honeymoon Bridge gegaan. Deze is misschien maar 5 meter lang, maar wel over een gat van 200 meter diep.

De Giant Stairway maar links laten liggen. Honeymoon Bridge komt na 60 treden. De rest van de Stairway zijn er nog 801! Laat maar zitten met 30 graden. Zeker als je bedenkt dat je ook weer omhoog moet (al dan niet via dezelfde trap)

Uiteindelijk via de Prince Henry Cliff Walk richting Scenic World gelopen. Ook veel klimmen en dalen, maar met iets meer dan 2 uur lopen toch goed te doen.

Na aanschaf van mijn armband (Onbeperkt op de kabelbanen en treintje) en een lekkere lunch bij Scenic World de trein naar beneden gepakt. De steilste treinrit ter wereld (52 graden, waarbij je je stoel zelfs nog op 64 graden kan zetten!). In zo'n 30 seconden daal je zo'n 300 meter, door een natuurlijke tunnel in de rotsen.

Vanuit het dalstation in een uurtje via de lange route door het 'Jurrasic Rainforest' naar de Cableway gelopen om van daaruit weer terug omhoog te gaan. Dan nog even de Skyway naar de overkant en terug. Ruim 200 meter boven het dal met mooi uitzicht op de Katoomba Falls. Tevens een kabelbaan met een glazen bodem. Had ik met mijn hoogtevrees echter toch geen last van. Spectaculair was het wel.

Nog even de Cableway naar beneden om via de korte route weer het treintje omhoog te nemen. Daarna lekker terug naar het hotel om even bij te komen.

Wederom een dagje met veel lopen, maar dat is iets wat de komende dagen nog wel meer gaat gebeuren. Raak er ook al behoorlijk aan gewend.
Morgen vertrek ik richting Tasmanië. Ook daar weer veel natuur en veel gewandel. Tot de volgende!

P.S. Vergeet bij de foto's niet op 'Ga naar het overzicht' te klikken. Er staan er daar meer dan dat je in eerste instantie ziet. Geldt ook voor foto's bij eerdere verslagen. Bij het overzicht zie je alle foto's

• 13 December 2016 - 17:18

Franka:

Gaaf Arno, geniet er maar elke minuut van...