Sydney Dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu Sydney Dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Spierings - WaarBenJij.nu

Sydney Dag 1

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

21 December 2016 | Australië, Sydney

Vanmorgen toch nog op tijd wakker, ondanks de late aankomst.

Eerst maar mijn koffer opgehaald op Central Station, ontbijtje en koffie.

Daarna alles eerst in het hotel maar even uitgezocht, het was zo'n bonte verzameling aan extra kleding, tassen en koffers geworden inmiddels.

Nadat ik al mijn bagage weer een beetje op orde had ben ik vanuit het hotel richting Mrs Macquarie's chair gelopen. Vanaf daar mijn eerste blik op het beroemde Opera House en de Harbour Bridge.

Uiteraard de bekende plaatjes geschoten en doorgelopen langs de kade richting het Opera House. Helemaal langs de kade ging niet omdat ze al met de voorbereidingen bezig waren voor het grote vuurwerk volgende week. Nog niet door de Botanische Tuinen gelopen, dat komt later nog wel.

Na een lekkere lunch onder het Opera House, met uitzicht op een cruiseschip aan de overkant (De Noordam, van de Holland Amerika Lijn) doorgelopen richting Circular Quay en de Rocks. Vanuit daar weer even teug naar het hotel. Voelde toch wel de vermoeidheid toeslaan. Nadat ik mijn camera aan het werk had gezet om wat foto's over te zetten naar mijn tablet nog even een uurtje (bij-)geslapen.

Na een goede bak koffie om weer even wakker te worden door richting het centrum, waar ik de Sydney Tower Eye op ben gegaan. Ook maar gelijk de Skywalk geboekt voor morgen. Twee keer zo hoog als de Bridge Walk (268 meter) en een glazen bodem (slik). Toch denk ik dat ik dit beter kan handelen dan de Bridge Walk, bovendien is die laatste 10x zo duur.

Nu weer terug in het hotel. Even dit verslag schrijven en dan maar weer op tijd naar bed...

Foto's moet ik nog bewerken, dus die komen zo snel mogelijk

  • 21 December 2016 - 21:27

    M En P:

    succes met de skywalk, ik krijg nu al buikpijn als ik het lees.
    maar wel fantastisch. Ook Sydney is vast prachtig.
    het blijft allemaal prachtig wat je meemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    M en P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Eindelijk een grote wens van mij in vervulling!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2017

Laatste dag....

01 Januari 2017

Oud & Nieuw

30 December 2016

Matchday

29 December 2016

Rothwell Dag 4&5

27 December 2016

Rothwell Dag 3
Arno

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 32848

Voorgaande reizen:

07 December 2016 - 04 Januari 2017

Down Under

Landen bezocht: